Документи

Текстові документи в Google можна створювати не маючи під рукою жодної офісної програми, які інсталюються на комп’ютері і вимагають певних умов для їх роботи. З будь-якого пристрою, який має підключення до мережі Інтернет, відкрийте стартову сторінку Google і переконайтеся, що активний власний обліковий запис. Натисніть кнопку із дев’яти чорних квадратиків. У вікні, що відкрилося немає потрібного сервісу, тому потрібно натиснути «Більше».

У більш розгорнутому вікні знаходимо іконку з надписом «Документи» і натискаємо на неї.

Далі інформаційна реклама від Google.




Якщо Ви користуєтесь Google Chrome, установіть розширення для редагування файлів Office у Документах, Таблицях і Презентаціях Google, щоб мати змогу працювати з файлами Office прямо на цьому головному екрані браузера.

Натисніть «+ Додати в Chrome»

Перегляньте, які дозволи запитує даний додаток, якщо Вас все влаштовує натисніть «Встановити додаток».

Автоматично розпочинається процес завантаження і встановлення додатку.

Після успішного встановлення з’явиться наступне інформаційне вікно.

Натисніть кнопку «Створити документ» (червоний круг з плюсом у правому нижньому куті вікна).

Відкриється вікно «Документ без назви». На білому аркуші напишіть довільний текст, як у звичайному текстовому редакторі, з яким Ви вже працювали.

Документ без назви потрібно перейменувати для більш зрозумілого сприйняття його змісту. У стрічці меню команд виберіть «Файл – Перейменувати…».

Автоматично для нової назви буде підхоплено першу стрічку Вашого документа, яка за логікою має бути заголовком тексту. Якщо запропонована назва Вас влаштовує, натисніть клавішу Enter, інакше змініть назву і для підтвердження натисніть клавішу Enter.

Назву файлу документа змінено.

Синя кнопка з білими смужками зліва у верху «Домашня сторінка Документів» закриває документ для переходу на сторінку із списком документів, які вже є на Google Диску.

Вибираємо потрібний документ і клацаємо мишкою по ньому.

Для покращення пошуку документа у майбутньому потрібно натиснути кнопку «Зірочка» і зробити його «Вибраним».

Активна кнопка «Зірочка» має жовтий колір.

Кнопка «Перемістити до папки» служить для переміщення файлу документа до відповідної тематичної папки на Google Диску.

Знайдіть у файловій структурі відповідну папку і натисніть кнопку «Перемістити».

Стрічка меню схожа за своєю будовою до меню офісних програм. Ті пункти, які закінчуються чорним трикутником, мають своє підменю. При натисканні на пункт меню, що закінчується трьома крапками відкривається діалогове вікно. Записи сірого кольору тимчасово чи за даних умов є не активними.

Пункт «Нове» із меню «Файл» дає можливість створювати не лише текстові документи, а й з інших додатків, які буде розглянуто пізніше.

Пункт «Мова» із меню «Файл» дає можливість вибрати мову документу для перевірки правопису.

Пункт «Завантажити як» із меню «Файл» дає можливість завантажити документ на комп’ютер у будь-якому текстовому форматі.

Після вибору формату документа відбувається процес завантаження файлу на комп’ютер.

Пункт меню «Редагувати» об’єднує команди, які дозволяють робити правку документа. (В деяких редакторах ці команди розкидані по панелі інструментів і не мають спільного меню, що дуже не зручно.)

Буфер обміну інформацією під час копіювання чи переміщення знаходиться в мережі Інтернет. Детально про нього можна прочитати в довідці, але все копіюється і вставляється, як у звичайному Word.

Меню «Вигляд» дозволяє налаштувати вигляд документа та режим його відображення.

За допомогою меню «Вставити» можна до документа додати різні об’єкти з інших додатків, а також додаткову інформацію до тексту у вигляді коментарів та колонтитулів.

Для створення таблиць відкривається додаткове вікно в якому можна вибрати розмірність таблиці, а якщо стовпців чи рядків не вистачає, то їх можна додати.

Для вставлення номера сторінки потрібно спочатку вибрати його розташування і визначити чи потрібен він на першій сторінці.

Щоб надати привабливого вигляду тексту чи зображення у тексті потрібно відкрити меню «Формат». Властивість формату, яку Ви оберете, буде застосована до тексту, що знаходиться після курсора, або до виділеного наперед фрагмента.

Розмір шрифту можна збільшувати, або зменшувати, для того щоб привернути увагу до фрагмента тексту з поміж основного.

Для кращого структурування тексту використовують різні стилі оформлення пункт «Стилі абзацу» із меню «Формат».

Вирівнювання тексту відносно лівого та правого країв сторінки.

Міжрядковий інтервал використовують для кращої читабельності тексту, або для рівномірного заповнення сторінки стрічками тексту (для цього використовують «Спеціальний інтервал»).

Списки є нумеровані та марковані, однорівневі та багаторівневі. Виберіть меню «Формат», пункт «Списки», оберіть тип списку і після цього його структуру. Для пониження чи підвищення рівня елемента списку використовують «Збільшити відступ» та «Зменшити відступ» із пункту «Стилі абзацу».

Пункт меню «Інструменти» містить у собі додаткові можливості, яких немає у звичайних офісних програмах. Наприклад «Голосовий ввід…», про який буде описано нижче.

Вставити таблицю до тексту можна через меню «Вставити», але більше можливостей налаштування є в меню «Таблиця». Тут можна добавляти, або видаляти окремі елементи таблиці. Поки не буде вставлено таблицю всі пункти, крім першого, будуть сірими і недоступними.

У новоствореній таблиці курсор буде розміщатись у першій клітинці в якій також з’явиться маленький квадратик з трикутником. Натиснувши на цей квадратик отримаємо віконце в якому можна вибрати межі клітинки.

Тепер меню «Таблиця» набуде такого вигляду. Як тільки курсор буде розміщено за межами таблиці, всі пункти меню стануть неактивними.

Хочете більше функцій у Документах? Установіть кілька доповнень. Вони дадуть більше можливостей для роботи з документами.

Відповіді на не зрозумілі запитання, що виникнуть, можна знайти в довідковій системі.

Дуже корисно знати комбінації «гарячих» клавіш, тому що вони економлять час, який тратиться на пошук відповідного пункту меню і перенесення руки з клавіатури на мишу, а потім назад на клавіатуру. Більшість комбінацій використовуються у багатьох стандартних програмах.

Під час набору тексту відбувається автозбереження документа кожні 5 хвилин.

Коментувати документ може сам автор, або всі кому дозволено редагувати цей документ.

Спільний доступ надається автором документа. Процедуру надання спільного доступу було розглянуто у розділі «Google Диск».

Потрібно вибрати, кому давати доступ і на яких умовах.

Для документу, який буде друкуватись колективно потрібно надати доступ «Усі хто має посилання, можуть редагувати» і скопійоване посилання будь-яким способом повідомити співавтору.

Працювати у звичайному офісному додатку над одним документом може лише одна людина на одному локальному комп’ютері, а решта лише можуть переглядати у режимі «Лише для читання» без права вносити зміни. Інша справа для документів в хмарі. Тут над документом можуть працювати одночасно багато людей і зміни кожного будуть зафіксовані в одному документі.

При одночасній роботі над документом курсор автора відображається чорним кольором, а курсори співавторів різними кольорами. Співавтор може додавати свої коментарі, які відображаються у спливаючому вікні.

Для друку документа потрібно натиснути на значок принтера.

У вікні налаштувань вибрати потрібні параметри друку і переглянути, як буде виглядати надрукований документ. Оскільки ще не налаштовано локальний принтер, то буде запропоновано віртуальний «Отправить в OneNote…». Натисніть кнопку «Изменить».

Виберіть «Локальные места назначения Настроить» і здійсніть налаштування під той принтер, який підключено до Вашого комп’ютера. Налаштування доступу до свого локального принтера через мережу Інтернет буде розглянуто в службі «Google Cloud Print». За допомогою служби Google Cloud Print можна зробити свої домашні та робочі принтери доступними для Вас і вибраних Вами людей із програм, якими Ви користуєтеся щодня. Google Cloud Print працює на телефоні, планшетному ПК, Chromebook, персональному комп’ютері та будь-якому іншому під’єднаному до Інтернету пристрої, з якого Ви хочете друкувати.

Надрукували лишнє, або неправильно – не біда, можна скасувати останні Ваші дії.

Якщо скасували, але передумали, можна виконати знову.

При необхідності можна вибрати формат заливки.

Для зручної роботи над текстом, його можна масштабувати, але це не впливає на реальні розміри під час друку на папері.

Вибравши масштаб менше 100% буде видно більше тексту, але знижується його читабельність, тому що букви стають дрібнішими. Вибравши більше 100%, букви стануть більшими, але тексту на екрані буде менше. Потрібно вибрати «золоту серединку». (Не захоплюйтесь дрібним текстом, це шкідливо для Вашого зору).

Для естетичного і змістового оформлення тексту використовують різні стилі.


Для зміни форми накреслення шрифту використовують меню «Шрифт». Якщо документ буде копіюватись для роботи на локальному комп’ютері без доступу до Інтернету, слід врахувати, чи всі шрифти будуть правильно відображатись. Не вибирайте екзотичні накреслення шрифтів, користуйтеся стандартними, тоді уникнете проблем.


Розмір шрифту визначає висоту букв. Від зміни накреслення шрифту може змінюватись ширина букв, а висота залишається незмінною.


Накреслення букв – напівжирний шрифт.

Накреслення букв – шрифт курсив.

Накреслення букв – підкреслений шрифт.

Колір тексту автоматично за замовчуванням чорний, але для естетичного оформлення і для виділення можна його змінити.

З палітри можна вибрити колір для букв, а також для фону на якому вони відображаються.

В текст можна вставити гіперпосилання на інші документи.

Коментарі до тексту може додати будь хто, автор і ті кому надано право редагувати. Всі коментарі можна прочитати лише в електронному варіанті документа, вони не виводяться на друк.

Вирівнювання тексту відносно лівого та правого країв.




Міжрядковий інтервал залежить від розміру шрифту.

Потрібно вибрати коефіцієнт пропорційності для відстані між рядками і висотою букв. Для одинарного інтервалу ці розміри однакові, а для подвійного відстань між рядками в два рази більша за висоту букв. Ще можна додати інтервали між абзацами для кращого їх змістового виділення.

Списки в тексті, вже розглядалися вище.
Нумерований список з різними варіантами організації структури.


Маркований список відрізняється від нумерованого лише тим, що замість номерів ставляться графічні мініатюри.

Різні рівні відображаються різними піктограмами.

Зменшити або збільшити відступ абзацу від лівого краю тексту використовують для виділення його з основного тексту, або для структурного оформлення.


Кнопка «Очистити форматування» застосовується до виділеного фрагменту і скидає всі налаштування формату та стилів до стандартних налаштувань за замовчуванням.

Наступна кнопка багаторежимна і нею визначається спосіб введення тексту.

«Транслітерація» - введення з клавіатури.
«Екранна клавіатура» - введення із сенсорних пристроїв.
«українська» - додаток до екранної клавіатури з доповненням символів розділових знаків.

Спосіб відображення документа можна вибрати кнопкою «Режим».

За замовчуванням режим «Редагування».

Для збільшення площі відображення тексту можна «Сховати меню».

А при необхідності «Показати меню».

Інструмент «Лінійка» служить для візуальної орієнтації на сторінці, щоб бачити де розміщувати різні об’єкти в тексті. Лінійка відображає поля сірим кольором і ліве поле має відлік у від’ємному напрямку.

Серед інструментів є досидь цікавий і корисний інструмент «Голосовий ввід…», який дозволяє писати текст надиктовуючи його через мікрофон.

Натиснувши «Голосовий ввід…» з’явиться маленьке вікно із мікрофоном, який потрібно натиснути перед початком диктування.

Мікрофон червоного кольору вказує на готовність програми розпізнавання голосу до роботи.

Круги, що розходяться навколо мікрофона вказують на рівень сигналу.

Для прикладу, якщо продиктувати «1, 2, 3, 4, 5», отримаємо наступний текст.

Розділові знаки і неточності прийдеться редагувати вручну.
Диктувати потрібно чітко з інтонацією і без сторонніх звуків, які можуть внести свої корективи.




Завдання для учнів: 
1) виконати практичну роботу,
2) надати доступ до файлів «Всім хто має посилання, можуть переглядати»,
3) надіслати учителеві електронним листом посилання на збережені файли.

Практична робота

Завдання. Виконайте завдання практичної роботи
1. Створіть текстовий документ. Уведіть у вікні нового документа вислів «Бринить-співає наша мова, Чарує, тішить і п'янить», та скопіюйте його в буфер обміну. Після цього вставте вислів у документ ще дев’ять разів, щоразу з нового рядка. З допомогою діалогового вікна Шрифт (Шрифт) призначте для символів кожного рядка параметри шрифту, наведені в таблиці нижче. Збережіть документ у файлі з іменем Вислів про мову Олександра Олеся.

№ рядка
Шрифт
Розмір шрифту
Написання шрифту
Колір
1
Arial
16
Напівжирний
Оранжевий
2
Comic Sans MS
14
Курсив
Синій
3
Courier New
18
Підкреслення
Зелений
4
Verdana
20
Напівжирний, курсив
Червоний
5
Time New Roman
12
Курсив, підкреслення
Блакитний
6
Arial
22
Напівжирний, підкреслення
Чорний
7
Comic Sans MS
36
Напівжирний, курсив, підкреслення
Сірий
8
Courier New
24
Звичайний
Фіолетовий
9
Verdana
26
Напівжирний
Салатовий
10
Time New Roman
30
Курсив, підкреслення
Рожевий

2. Створіть новий документ і введіть у ньому приказку Береженого Бог береже, а козака шабля. Скопіюйте її та вставте в документ ще дев’ять разів, щоразу з нового рядка. Призначте такі параметри шрифту для символів кожного рядка, щоб вони мали вигляд, як показано нижче. Збережіть документ у файлі з іменем Прислів’я.
1. Береженого Бог береже, а козака шабля
2. Береженого Бог береже, а козака шабля
3. Береженого Бог береже, а козака шабля
4. БЕРЕЖЕНОГО БОГ БЕРЕЖЕ, А КОЗАКА ШАБЛЯ
5. Береженого Бог береже, а козака шабля
6. Береженого Бог береже, а козака шабля
7. Береженого Бог береже, а козака шабля
8. Береженого Бог береже, а козака шабля
9. Береженого Бог береже, а козака шабля
10. Береженого Бог береже, а козака шабля.

Немає коментарів:

Дописати коментар